FANDOM

Holvi 87 (engl. Vault 87) on yksi Vault-Tecin holveista, se sijaitsee Capital Wastelandin läntisessä reunassa. Holvi on myös osa holvikokeita FE-viruksen kanssa (Forced Evolutionary Virus), jota annettiin asukkaille. Holvi täyttyi supermutanteilla ja kentaureilla, jotka olivat tulosta FE-viruksesta. Holvin 87 uskotaan olevan ainoa lähde pääkaupunkiseudun alueella oleville supermutanteille.

TaustatietoaMuokkaa

Vuonna 2078 holvin alkuperäiset asukkaat vietiin ilmatiiviisiin kammioihin, joissa heidät altistettiin FEV:in väkevämmälle muodolle. Valvoja ja hänen turvavartijansa eivät olleet asiasta tietoisia, mutta tottelivat Vault-Teciltä saatuja käskyjä. Kun ensimmäiset holvin asukkaat muuttuivat supermutanteiksi, Vault-Tec pakotti mutatoittamaan loputkin, kunnes koko holvin väestö oli mutatoitunut tai kuollut.

Holvin supermutanttien pakkomielteenä on uusien lajien säilyttäminen. Koska mutantit ovat steriilejä, he eivät voi lisääntyä luonnollisella tavalla, joten mutantit ovat kidnapanneet ihmisiä joka puolelta Wastelandia ja vieneet heidät holviin mutatoitavaksi. Mutantit olivat tehneet sitä jo liki 200 vuotta, kunnes FE-virus alkoi loppumaan. Koska "vihreästä tavarasta", miksi supermutantit sitä kutsuvat, on pulaa, on Wastelandiin ilmestynyt supermutantteja, jotka etsivät uutta FE-viruksen lähdettä.

Holvin sisäänkäyntiMuokkaa

Holvi 87:een pääsee vain Little lamplightin kautta käyttämällä joko Murder Passia tai hakkeroimalla terminaalin. Holvi 87:n oviaukolla on tappava määrä säteilyä, n. 3300 rads/sec suurimmillaan, joka tappaa 1/3 sekunnissa. Ja jos se ei vielä riitä, niin ovi on merkattu INACCESSIBLEksi, eli avaamattomaksi. Ilman Radiation Suittia, Rad-Awaytä ja Rad-X:iä sinne astuminen on kohtalokasta. Garden of Eden Creation Kitistä saadun tiedon mukaan, valvojan terminaali ilmoittaa, "Olen hyvin surullinen siitä, että suora osuma ydinpommista, minkä sen oletan olevan, on iskenyt holvin sisäänkäynnin eteen. Tämän vuoksi emme pysty hankkimaan tiedusteluraportteja holvin ulkopuolelta, niinkuin Vault-Tecin operaatiomanuaalissa oli suunniteltu. Holvin 87 pääovi on vahingoittunut korjaamattomaksi ja me havaitsemme suuria määriä tappavaa säteilyä ulkopuolella ja tunnelin sisäpuolella."

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki