FANDOM

Uncle Leo

Uncle-Leo

Uncle Leo ("Leo-setä") on Capital Wastelandissa vaelteleva ystävällinen supermutantti, jonka pelaaja voi kohdata satunnaisessa kohtaamisessa.

Taustaa Muokkaa

Uncle Leo on rauhanomainen toisinajattelija, minkä vuoksi hänen on pitänyt lähteä karkuun toisia supermutantteja. Siitä pitäen hän on vaeltanut autiomaassa. Puhuessaan pelaajalle hän viittaa tähän pikkuveljenä tai -sisarena, riippuen pelaajahahmon sukupuolesta.

Leo on aseeton ja hänellä on yllään vain shortsit. Rauhanomaisena hän ei koskaan aloita taistelua (edes yao guain tai deathclawin kanssa), vaikka puolustaa kyllä itseään joutuessaan hyökkäyksen kohteeksi.

Kanssakäyminen pelaajan kanssa Muokkaa

Kun pelaaja aloittaa keskustelun Leon kanssa, hän mainitsee olevansa yllättynyt siitä ettei pelaaja ole vielä ampunut häntä. Jos pelaaja on keskustelussaan ystävällinen Leota kohtaan, dialogiin avautuu lopulta vaihtoehto jolla Leota voi pyytää antamaan arovesineensä pelaajalle. Leo antaa tällöin pelaajalle likaantuneen liikemiehen puvun, toivoen että voisi antaa enemmänkin.

Leolta saa myös lisätietoa supermutanttien kehityksestä. Hän kertoo, että supermutantteja ei synny maailmaan, vaan näitä tehdään toisten mutanttien toimesta kylmässä, pimeässä paikassa. Hän ei osaa selittää miten kaikki tapahtuu, vain että supermutantit vangitsevat ihmisiä ja muokkaavat näistä kaltaisiaan.

Leon voi kohdata myös toisenkin kerran. Tällöin hän kertoo pelaajalle, että ensimmäisen tapaamisen jälkeen hän tippui synkkään luolaan ja satutti jalkansa. Selvisi, että luola oli vanha kellari täynnä puhdasta vettä. Päästyään kellarista pois joukko ihmisiä alkoi jahdata häntä, ja hänen oli pakko pudottaa mukaanottamansa vesilasti. Kuten ensimmäiselläkin kerralla, hän tarjoaa myös nyt likaista liikemiehen pukua pelaajalle lahjaksi.

Huomioita Muokkaa

  • Tietokoneella on mahdollista käyttää konsolikomentoa, jolla Uncle Leo ilmestyy pelaajan lähelle. Konsolikomento on "player.moveto 4f794" (ilman lainausmerkkejä).
  • Leo ei herätä vihamielisyyttä esimerkiksi Brotherhood of Steel Outcasts -sotilaissa, vaikka onkin supermutantti ja siten näiden periaatteellinen vihollinen.
  • Uncle Leo ja Fawkes ovat ainoat ystävällismieliset supermutantit Fallout 3:sessa.

Esiintyminen Muokkaa

Uncle Leo esiintyy vain Fallout 3:sessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki