FANDOM

Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FOBOSGametitle-FNVGametitle-VBGametitle-FOBOS2

Stimpak, tai Stimulation delivery package (suom. "piristysannospakkaus"), on käsissä kannettava  parannuskeino ruumiillisiin vammoihin. Stimpakkiin kuuluu säiliö, joka pitää sisällään parantavan aineen. Kun aine syötetään kehoon se korjaa pienet haavat samantien. Paranneltuja versioita ovat super- ja ultra-stimpakit.

Fallout, Fallout 2 ja Fallout TacticsMuokkaa

Falloutissa, Fallout 2:ssa ja Fallout Tacticsissä stimpakit parantavat vain elämäpisteitä. Rampautuneet raajat pitää parantaa tohtorin (doctor) taidoilla. Stimpakit ovat yleisiä ja niitä tulee usein vastaan sivistyneissä kaupungeissa ja paikoissa, mutta kauempana ja syrjäisemmissä kaupungeissa (kuten Klamathissä tai Denissä Fallout 2:ssa) ne voivat ollat melko harvinaisia ja arvokkaita kaupatessa.

Fallout 2:ssa Myron voi myös tehdä niitä oikeilla ainesosilla:

Fallout 3Muokkaa

Stimpakien teho perustuu medicine-taitoon ja voidaan laskea seuraavilla kaavoilla: 30 + (medicine * 0.6) tai 36 + (medicine * 0.72) Fast Metabolism-perkin kanssa. Tämä tarkoittaa, että niillä on +30 HP:n pohja parantaen +90 HP:ta sadalla medicine-taidolla.

Vanhoista peleistä eroten Fallout 3:ssa stimpakeilla voi parantaa myös rampautuneita raajoja. Raajaan käytettäessä se parantaa raajaa paljon, mutta koko kehossa parannus ei tunnu juurikaan (hahmon raaja parantuu, mutta hahmon yleinen HP ei juuri nouse). Ja päinvastoin koko kehoon käytettäessä se parantaa raajoja hyvin vähän, mutta hahmon HP nousee. Tämän takia stimpakien käyttö täytyy taktisesti suunnitella. Toiset tavat hoitaa raajoja ovat sängyssä nukkuminen, klinikat, Wasteland Survival Guide-tehtävästä saatava Rad Regeneration-perkki tai My First Infirmary -lääkintäkeskus, jonka voi ostaa omaan taloonsa.

Fallout: New VegasMuokkaa

Stimpakit toimivat yhtä eroavaisuutta lukuunottamatta samanlailla, kuin Fallout 3:ssa. Jos pelaaja päättää ottaa Hardcore-moodin stimpakit parantavat vähitellen, välittömän parannuksen sijaan, eikä myöskään paranna rampautuneita raajoja. Raajat voidaan parantaa vain tohtorilla, käyttämällä Hydraa tai tohtorin laukkua.

Stimpakejä voi myös itse valmistaa Broc-kukalla, tyhjällä säiliöllä (empty syringe) ja Xander-juureksella. Se tehdään työpöydällä ja vaatii tieteen (Science) olevan tasolla 70.

Tavaran ID on sama kuin Fallout 3:n.

EsiintyminenMuokkaa

Stimpakejä on peleissä Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Fallout Tactics, Fallout: Brotherhood of Steel, Fallout: New Vegas, ja keskeytetyissä Van Burenissa, ja Fallout: Brotherhood of Steel 2:ssa.

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki