FANDOM

Sawed-Off Shotgun (katkaistu haulikko) on pienase Fallout 3:sessa.

FO3 weapon
Sawed-Off Shotgun
SAWEDOFFSHOTGUN.png
Taito: Small Guns
Vahinko: 50
Kriit. % kerroin: 0
Kriit. Vahinko: 0
Panos tyyppi: Shotgun Shells
Panoksia per laukaus: 1
Kapasiteetti: 2
Tulinopeus: 2.25
# panoksia: 9
Hajonta: 7
Action Points: 37
Tavaran HP: 250
Paino: 6
Arvo: 190
Tehtävät:
base id: 0000434C

Ominaisuudet Muokkaa

Pääpelin kahdesta haulikkoversiosta (toinen on Combat Shotgun) katkaistu haulikko heikompi: siihen mahtuu kerrallaan vain kaksi panosta, ja sen tekemä vahinko on paljon alhaisempi. Ainoa katkaistun haulikon etu on siinä, että se on yhden käden ase, jolloin Gunslinger -lisäetu tekee siitä tarkemman V.A.T.S.:issa.

Katkaistu haulikko on parhaimmillaan lähietäisyydeltä, sillä sen tarkkuus ja jo ennestään melko heikko tulivoima kärsivät liian pitkistä ampumaetäisyyksistä. Lisäksi sen lataaminen on hidasta ja panoksia mahtuu kerrallaan vain kaksi, joten se on parhaimmillaan sellaisia kohteita vastaan jotka vaativat vain yhden tai kahden laukauksen kaatuakseen. Myyrärotat ja koirat ovat hyviä kohteita.

Ase on yleisesti raiderien käytössä ympäri Capital Wastelandia. Koskemattomassa kunnossa olevan version voi löytää lukitusta säilytyskaapista Megatonin asearsenaalista.

Kaiken kaikkiaan katkaistu haulikko on huono asevalinta, pääasiassa koska se tarvitsee jatkuvaa lataamista, mikä taas voi olla kiivaissa tulitaisteluissa hyvin riskialtista. Hyväkuntoisesta katkaistusta haulikosta saa kuitenkin kelvollisen hinnan, joten ne ovat hyviä myyntiartikkeleita.

Erikoisversioita Muokkaa

Kneecapper ("polvemurskaaja"), Ronald Laurenin omistama erikoisversio tavallisesta katkaistusta haulikosta. Jos pelaajan Small Guns -taito on täydet ja itse ase myös täydellisessä kunnossa, se aiheuttaa hurjat 72 pistettä vahinkoa yhdellä laukauksella. Lisäksi Kneecapperin latausnopeus on puoli sekuntia normaaliversiota nopeampi. Sillä ei voi kuitenkaan saada kriittisiä osumia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki