FANDOM

Purified water ( suom. puhdistettu vesi ) on lasipullossa säilytettyä vettä joka ei sisällä radioaktiivisuutta ja siten täysin turvallista juoda ilman sivuvaikutuksia. Lisäksi se palauttaa pelaajalle kaksinkertaisesti enemmän terveyspisteitä (20 HP) kuin likainen vesi. Autiomaassa puhdistettu vesi on melko harvinainen löytö, mutta sitä voidaan tarvittaessa saada mahdollisilta pelaajan omistamilta roboteilta. > Wadsworth, Megaton & Godfrey Tenpenny Tower Robotti antaa pelaajalle maksimissaan viisi pulloa viikossa.

Vettä pelaaja voi antaa Megatonin ulkopuolella oleskelevalle Mickeylle, Rivet Cityn ulkopuolella istuskelevalle Carlosille tai Tenpenny Towerin tuntumassa asuvalle Willylle. Pullon antamisesta pelaaja palkitaan hyvällä karmalla; pelaaja voi tätä kautta saada loppumattoman lähteen hyvän karman hankkimiseen, sillä kaikki vedenkerjääjät pyytävät aina kysyttäessä lisää vettä.

Joutomaalla on myös satunnaisia tapahtumia jotka sisältävät muita vedenkerjääjiä. Jos pelaaja kieltäytyy antamasta tälläiselle henkilölle vettä, nämä pyytävät pelaajaa ampumaan heitä päähän. (Tästä toiminnosta pelaajan karma-taso laskee huonompaan suuntaan.) Toisenlaisessa satunnaisessa tapahtumassa pelaaja saattaa kohdata kaksi joukkiota jotka taistelevat jäkääpistä. (Jääkaappi sisältää 10 puhdasta pulloa vettä.) Pelaaja voi antaa asian olla, tappaa molemmat joukot ja viedä vedet, tai onnistuneen ympäripuhumisen avulla vakuuttamaan osapuolet jakamaan veden pelaajan kanssa.

Yhdessä satunnaisessa kohtaamisessa kaksi henkilöä pyytää pelaajaa tappamaan skorpioonin joka vahtii jääkaappia. Tämä kaappi sisältää seitsemän pulloa puhdasta vettä. Mikäli pelaaja onnistuu skorpionin tapossa, henkilöt antavat pelaajalle luvan ottaa kaiken veden itselleen.

Huomioita Muokkaa

  • Jokaisessa pullossa puhdistettua vettä on etikettiteksti "H²O". Tämä on vääränlainen kirjoitusmuoto, sillä kemialisissa kaavoissa ainesosien numerot kirjoitetaan alaindeksiin Xy (eli HₐO), ei yläindeksiin Xʸ.
  • Puhdistettu vesi on yksi harvoista terveysvaikutteisista tavaroista joka ei anna pelaajalle radioaktiviisuutta.
  • Vedenkerjääjille ei pidä antaa Aqua Puraa, sillä tämä vesi tappaa tilanteesta ja tapahtumista huolimatta aina kerjääjän. (Tuntemattomasta syystä)

Fallout: New Vegas Muokkaa

Pelatessa Hardcore -tilassa puhdistettu vesi on paljon virkistävämpi juoma kuin alkoholi tai muut virvoitusjuomat.

Pelaajan juodessa puhdistetusta vesilähteestä (kuten Goodspringsin lähteiden pumpuilta) nestehukkamittarista poistuu 200 pistettä.

Bugeja Muokkaa

  • Joskus maahan pudotettu pullo saattaa kadota lattian läpi ja ilmaantua jossain muualla, tai vain kadota kokonaan. (Fallout New Vegas)

Jäsentäminen epäonnistui (Tulkintavirhe): Lisää kaava tähän

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki