FANDOM

Nightstalker

Nightstalker tai Night Stalker (suom. yövaanija) on olento Fallout: New Vegasissa.

OminaispiirteetMuokkaa

Nightstalkerit ovat seurausta kojootin ja kalkkarokäärmeen DNA:n yhdistymisestä, tosin pelissä ei koskaan selitetä miten tämä on käytännössä tapahtunut. Ne kuulostavat tavallisilta kojooteilta, ja pystyvät myös kalisemaan kalkkarokäärmeiden tavoin. Olennoilla on koiraeläimen vartalo mutta kalkkarokäärmemäinen pää ja häntä. Niillä on myös myrkkyhampaat ja haarallinen kieli. Nightstalkerien silmistä oikeanpuoleinen on sininen pyöreällä pupillilla, kun taas vasemmanpuoleinen on keltainen soikealla, matelijamaisella pupillilla.

Charleston Cave, joka sijaitsee pohjoiseen Jacobstownista, on pesäpaikka erityislaatuisille, näkymättömyyteen kykeneväisille nightstalkereille. Ne saivat tämän ominaisuuden pureskeltuaan kuolleiden nightkinien stealth boy –laitteita. Yleisesti nightstalkerit ovat uhka vain liikkuessaan ryhmissä yöaikaan, koska tuolloin näkyvyys on huonoin. Cateyen tai Nuka-Cola Quartzin käyttö yöajan taisteluissa on kannattava ajatus. Olennot ovat myös myrkyllisiä, ja ne voivat loikata hyökätessään. Ne ovat erityisen vaarallisia Charleston Cavessa tai missä tahansa luolastossa, sillä sisätiloissa pelaajan kompassi varoittaa vaaroista pienellä viiveellä, ja Charleston Caven näkymättömyyteen kykeneväiset nightstalkerit pystyvät tässä tapauksessa helposti hiipimään pelaajan läheisyyteen.

Tapetusta nightstalkerista voi saada verta, munan ja hännän. Nightstalkereita löytää todennäköisemmin pimeistä paikoista, kuten luolista ja kanjoneista.

VariaatiotMuokkaa

HuomioitaMuokkaa

  • Nämä olennot muuttuvat ystävällisiksi Animal Friend -lisäedun myötä.
  • Muiden koiraeläinten tavoin nightstalkerit eivät purressaan pysty liikkumaan, joten pelaaja voi tämän hyökkäysanimaation alkaessa perääntyä ja välttyä puremiselta.
  • Nightstalkerit jakavat vain muutamia muita ominaisuuksia kojoottien kanssa vartalon ja laumametsästyksen lisäksi.
  • Nightstalkerit munivat. Tämä on omituinen piirre, sillä sekä kojootit että kalkkarokäärmeet, joiden DNA:sta ne polveutuvat, synnyttävät eläviä poikasia.

EsiintyminenMuokkaa

Nightstalkerit esiintyvät vain Fallout: New Vegasissa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki