FANDOM

250px-Mole Rat

Mole rat

Myyrärotat (Mole rats) ovat suurikokoisia ja varsin aggressiivisia jyrsijöitä. Länsirannikon jättiläismyyrärotat ovat enimmäkseen turkin peitossa, kun taas itärannikon vastaavat ovat paljasihoisia. Tämä johtunee erilaisesta kehityskaaresta.

AlkuperäMuokkaa

Citadelissa sijaitsevasta Pentagonin kirjaston terminaalista selviää että itärannikon myyrärotat (ja mahdollisesti myös muutkin mutantoituneet rotat Fallout ja Fallout 2 -peleissä) ovat seurausta Yhdysvaltain hallituksen ohjelmasta (koodinimeltään CLOACINA), jolla pyrittiin kehittämään Kiinaan istutettava, nopeasti lisääntyvä ja siten kiinalaisten toimia häiritsevä mutanttieläinlaji. Terminaalissa mainitaan myös, miten Kiinan teoreettisen romahduksen jälkeen rotat olisi mahdollista tuhota etäältä ja siten helpottaa Yhdysvaltain armeijan puhdistusoperaatiota. Lisäksi ilmenee, että tutkijat yrittivät hyödyntää FE-virusta kasvattaakseen rottia entisestään, mutta tästä luovuttiin koska viruksella on taipumus tehdä kohteistaan steriilejä (mikä taas olisi sotinut rottien alkuperäistä käyttötarkoitusta vastaan).

Biologia Muokkaa

Fallout 3:sessa on Enclaven seuraavanlainen raportti myyrärotista:

  • Kunta: Eläinkunta
  • Pääjakso: Selkäjänteiset
  • Luokka: Nisäkkäät
  • Lahko: Jyrsijät
  • Heimo: Myyrärotat

Raportin mukaan myyrärotat muistuttavat huomattavasti kaljurottaa, joskin ne ovat suurikokoisempia radioaktiivisuuden vuoksi. Kaljurottien tapaan myyrärotat ovat vähä-älyisiä, mikä johtunee äärimmäisen pienistä aivoista. Rottien hampaat ovat ylisuuret ja hyvin terävät. Lisäksi niillä on erittäin suuri kivunsietokyky.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki