FANDOM

Lone Wanderer

Yksinäinen vaeltaja & Dogmeat

Lone Wanderer (suom. Yksinäinen vaeltaja, tai yksinvaeltaja), on Fallout 3:n pelaajahahmon nimi. Hahmo tunnetaan myös joskus nimellä holvin 101 asukas.

TaustaMuokkaa

Yksinäinen vaeltaja syntyi 13. heinäkuuta, 2258 Jefferson Memorialin kellarissa Jamesille ja Catherinelle. Catherine kuitenkin kuoli synnytykseen, ja James vie heidän lapsensa turvaan holviin 101.

Vuonna 2277, tasan kaksi sataa vuotta Suuren sodasta, vaeltaja on 19-vuotias. Hänen isänsä on kadonnut holvista epäselvissä olosuhteissa. Nuori vaeltaja pakenee holvista Amatan avulla etsimään isäänsä joutomaasta. Isä on lähtenyt aloittamaan Project Purityn uudestaan. Tutkimus kuitenkin keskeytyy, kun Enclave pyrkii ottamaan projektin haltuunsa. James ei suostu tähän ja uhraa itsensä ihmiskunnan hyväksi täyttämällä ohjauskammion radioaktiivisuudella. Viimeisellä hengenvedolla hän käskee lastaan pakenemaan.

Lopussa pelaaja saa päättää seuraako vaeltaja isänsä epäitsekästä esimerkkiä ja uhrautuu projektin hyväksi, vai pistääkö hän Sarah Lyonsin menemään kammioon tapaamaan loppunsa, saastuttaako hän projektin (ja täten koko pääkaupunkiseudun) muokatulla FE-Viruksella, jonka saa presidentti John H. Edeniltä, vai onko hän yksinkertaisesti tekemättä mitään. Broken Steel-lisäosan ladanneen pelaajan on mahdollista laittaa mutantti-Fawkes menemään kammioon (jos tämä on mukana), eikä kenenkään tarvitse vahingoittua.

Lisäosassa Broken Steel selviää, että sekä vaeltaja että Sarah selviävät, meni kammioon kuka tahansa.

Pelaaja voi kuunnella Galaxy News Radiota, jossa juontaja Three Dog puhuu vaeltajasta, hänen seikkailuistaan, vaatteistaan ja tekemisistään. Three Dog kutsuu vaeltajaa monella eri tavalla riippuen hänen tasostaan ja karmastaan.

Broken Steel-lisäosan asennuksen jälkeen peli saa jatkoa, ja joko Sarah Lyonsin tai vaeltajan mentyä kammioon, vaeltaja herää Citadelista, noin kaksi viikkoa puhdistajan käynnistyttyä. Pelissä jatketaan sen jälkeen Enclaven tuhoamista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki