FANDOM

Legionary assassinit (suom. Legioonan salamurhaaja) ovat huipputason salamurhaajia, jotka elävät Mojave Wastelandissa vuonna 2281. He työskentelevät Caesarin Legioonalle.

TaustaMuokkaa

Legioonan salamurhaajat ovat Caesarin eliittitappajia, jotka toimivat neljän ryhmissä. Ryhmää johtaa yleensä Dekaani (Decanus), Praetorian tai sadanpäämies (Centurion). Heitä käytetään Legioonan vihollisten eliminoimiseen.

Ensimmäisen ryhmän koostumus on seuraava:

  • 1 dekaani (johtaja)
  • 2 Legioonan veteraania
  • 1 standardi (vexillarius)

Toista ryhmää käytetään Caesarin suurempien vihollisten eliminoimiseen:

  • 1 sadanpäämies (johtaja)
  • 1 Priima-dekaani (prime decanus)
  • 1 Legioonan veteraani
  • 1 standardi

Kolmannen, viimeisen ryhmän tehtävänä on Caesarin pahimpien vihollisten eliminointi:

  • 1 praetorian (johtaja)
  • 1 veteraanidekaani
  • 1 Legioonan veteraani
  • 1 standardi

Salamurhatehtävien aikana Praetorianeilla on lupa käyttää tuliaseita lähitaisteluaseiden sijaan.

OminaisuudetMuokkaa

Legioonan salamurhaajia alkaa ilmestyä, jos pelaajan suhde Legioonaan on "vieroksuttu" (shunned) tai huonompi. He matkaavat pelaajan perässä joutomaan poikki alkuperäisestä ilmestymispaikastaan, eivätkä he pysähdy, ennen kuin löytävät pelaajan. Sen seurauksena he saattavat hyökätä pelaajan kimppuun käytännössä missä tahansa. Salamurhaajat saattavat hyökätä myös muiden hahmojen, kuten NCR:n tai kauppakaravaanien henkilöiden, kimppuun.

Salamurhaajat hyökkäävät neljän ryhmissä. Heitä voi ilmestyä, vaikka suhteesi Legioonaan olisi neutraali. Näin voi tapahtua, jos olet auttanut Legioonan vihollisia, esimerkiksi tekemällä NCR:n tehtäviä.

Salamurhaajien varustus riippuu suhteistasi Legioonaan, sekä omasta tasostasi (level).

HuomautuksiaMuokkaa

  • Jos sinulla on huonot suhteet myös NCR:n kanssa, voit kohdata myös NCR Ranger hit squad-yksiköitä samaan aikaan Legioonan salamurhaajien kanssa.
  • Salamurhaajat voivat ilmestyä aikaisintaan siinä vaiheessa, kun matkustat kohti Novacia, jos olet tappanut Vulpes Incultan ja muut legioonalaiset Niptonista.
  • Salamurhaajat saattavat tahattomasti hyökätä NCR:n etuvartioasemiin tai varuskuntiin (esim. 188 Trading Post), kun he etsivät pelaajaa.
  • Jos suhteesi Legioonaan on "parjattu" (vilified), alustava puhe salamurhaajien kanssa ei välttämättä ole mahdollinen, vaikka sinulla olisi Terrifying Presence-perk. On suositeltavaa luotsata ympäristöäsi tarkasti, mikäli neljä ystävällistä merkkiä ilmaantuu kompassiisi, sillä se voi olla salamurhaajajoukko, joka muuttuu vihamieliseksi heti, kun he näkevät pelaajan.
  • Jos suhteesi on alle "parjattu" (vilified, salamurhaajat voi pelottaa pois Terrifying Presence-perkin avulla. Johtava legioonalainen kysyy sinulta "Etkö koskaan luovuta?" johon voit vastata "En niin kauan, kuin selkärankoja on vielä murskaamatta". Tämä saa salamurhaajat huutamaan apua ja pakenemaan.
  • Salamurhaajien kimppuun voi käydä joutomaan olentoja, kun he etsivät pelaajaa. Tämä voi aiheuttaa kolmen tai jopa neljän suunnan taistelun pelaajan, salamurhaajien, sekä olentojen tai toisten ryhmien välillä.
  • Salamurhaajat voivat joskus ilmestyä paikkoihin, joihin pelaajan on mahdotonta päästä.

EsiintymisetMuokkaa

Legioonan salamurhaajat esiintyvät ainoastaan Fallout: New Vegas-pelissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki