FANDOM

Gob on ghoul joka työskentelee baarimikkona Colin Moriartyn saluunassa Megatonissa.

Tausta Muokkaa

Gob asui aikoinaan ottoäitinsä Carolin kanssa Underworldissa, joka sijaitsee Washington D.C:n historian museossa.
250px-FO3 Gob

Gob

Gob lähti etsimään onneaan autiomaahan, mutta joutui orjakauppiaiden kaappaamaksi. Colin Moriarty osti hänet, ja pakotti Gobin työskentelemään saluunassaan niin kauan kunnes Gob maksaisi myyntihintansa takaisin hänelle. Tilanne on ennallaan vielä 15 vuotta kaupan jälkeen, koska Moriarty pakottaa Gobin maksamaan vuokraa ja laskuttaa tämän syömästä ruoasta.

Gob-nimen epäjohdonmukaisuus pelissä Muokkaa

"Gob" on irlantilainen slangisana suulle. Colin Moriartyn Gobille satunnaisesti huutama lause "Shut yer gob, Gob! Ain't that why I named you that to begin with, 'cause you talk too goddamn much?" antaa pelaajalle käsityksen Gobin nimen alkuperästä (eli koska tämä on Moriartyn mielestä suupaltti). Vaikka "gob" onkin Colin Moriartyn antama pilkkanimitys baarimikolleen, eikä siten tämän alkuperäinen nimi, Gobin ottoäiti Carol tietää ketä pelaaja tarkoittaa puhuessaan Gobista.

Päivärutiini Muokkaa

Gob viettää kaikki päivänsä saluunan tiskin takana juomia tarjoillen.

Kanssakäyminen pelaajan kanssa Muokkaa

Kun pelaaja kohtaa Gobin ensimmäistä kertaa, tämä pyytää pelaaja olemaan lyömättä häntä. Jos Gobia kohtelee keskustelussa ystävällisesti, hän antaa pelaajahahmolle reiluja alennuksia myymistään tuotteista ja kertoo enemmän taustastaan. Lisäksi pelaaja saa hyvää karmaa. Ystävällisyys kannattaa, sillä alennus koskee myös Gobin myymiä stimpakeja. Mikäli Colin Moriarty on tapettu ennen ensimmäistä keskustelua Gobin kanssa alennusta ei ole mahdollista saada.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki