FANDOM

Ghoul  (suom. myös ghouli, "paholainen") on vanha, kärsinyt, miltei mätänevä mutantti, joka on alunperin ollut suurelle määrälle radioaktiivista säteilyä altistunut ihminen. Aikanaan kaikkien ghoulien aivotoiminta surkastuu, ja ne villiintyvät. Villiinyneet ghoulit aivotoiminta on menettänyt älyllisen tiedostamisen, minkä vuoksi ne ovat muuttuneet aggressiivisiksi kaikkia paitsi muita ghouleja kohtaan.

VariaatiotMuokkaa

Feral ghoulMuokkaa

Pääartikkeli: Feral Ghoul (olento)

Nämä ghoulit ovat menettäneet lähes kaiken älyllisen toimintansa ja toimivat vain vaistonomaisesti. Ne hyökkäävät kaiken elollisen kimppuun. Ne eivät kuitenkaan käy lajitoveriensa päälle, ja siten niitä on mahdollista hämätä tietynlaisen naamion avulla.

Hohtavat ghoulitMuokkaa

Pääartikkeli: Glowing One

Jotkut ghoulit ovat saaneet niin suuret määrät radioaktiivisuutta, että suorastaan hohtavat sitä, ja voivat olla siksi jopa vaaraksi normaaleille ihmisille. Niitä kutsutaan nimellä Glowing One (suom. hohtava yksilö). Onnistuessaan kestämään tarpeeksi vahinkoa ne voivat räjäyttää kaiken radioaktiivisen energian sisällään vahingoittaen kaikkia ei-ghouleja. Radioaktiivinen säteily myös parantaa lähistöllä olevia ghouleja. Näitä ghouleja näkee harvemmin yksin; yleensä mukana on muutama tavallinen yksilö.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki