FANDOM

Gametitle-FB

Fallout Bible (suom. Fallout-raamattu) on asiakirjakokoelma sisältäen materiaalia ensimmäisille Fallout-peleille. Ne kokosi, kirjoitti ja julkaisi Chris Avellone vuonna 2002.

TarkoitusMuokkaa

Idea, alunperin kommuuniveteraani Dan Woodin yksityiskohtaisesti läpikäyty idea, oli valmistaa asiakirja, joka toimisi täydellisenä ohjeena Falloutille: historia, sen muodostavat elementit, ja asiat, jotka määrittelveät ja asettavat säännöt sille. Se myös paljastaisi loppuunkäsittelemättömiä juonenpätkiä, jotka esimerkiksi jäivät peleissä hiukan kesken, ja muutenkin tekemään asioista selvempää. Se oli ehdottomasti hyvä idea, etenkin, kun mahdollisuus jonkun muun, kuin Black Islen, tekemästä Falloutista kasvoi. Kaikki ei kuitenkaan mennyt ihan niin yksinkertaisesti, kuin piti.

TulosMuokkaa

Välittömän ja selvän Falloutin ohjekirjan sijasta Avellonen Fallout biblestä tuli ikäänkuin "kysymyksiä ja vastauksia" -kokoelma, Avellon oikeastaan vain vastasi fanien lähettämiin kysymyksiin ja kokosi Fallout biblen niistä. Avellon myös usein sekoitti sekaan kiinnostavia tiedonpätkiä peleistä ja alkuperäisiä suunnitelmia, kuten virallisen Fallout-aikajanan. Hän myös teki virheitä siellä täällä, tietenkin. Onneksi useimmat asiat on korjattu biblen uudemmissa versioissa, kiitos fanien palautteen. Koko projekti tosin katkesi äkkiä, kun Avellonen piti jättää Black Isle.

Linkkejä Muokkaa

Pdf versiota bibleistä(nma-fallout.com)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki