Fandom

Fallout suomi Wiki

Dogmeat

456sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
FO3dogmeat.png

Dogmeat on Yksinäisen vaeltajan mahdollinen koirakumppani.

Fallout 2:n Dogmeat Muokkaa

Dogmeat on Fallout 2:ssa "erikoiskumppani", jonka löytää vain erikoiskohtaamispaikasta, Rikkoutuneiden Unelmien Kahvilasta (The Cafe Of Broken Dreams). Koira lähtee pelaajan mukaan, jos hän puhuu tälle käyttäen Vault 13-pukua (eli ottamalla panssarin pois). Dogmeat muistaa ensimmäisen Falloutin Vaeltajan ja liittyy pelaajan joukkoon. Kun Dogmeat ei ole pelaajan joukossa, se taistelee NCR:n puolesta. Jos pelaaja jättää Dogmeatin ja hänen maine NCR:ää kohtaan on alhainen, koira saattaa hyökätä pelaajan kimppuun.

Ominaisuudet Muokkaa

Dogmeat on Fallout 2:ssa huomattavasti vahvempi kuin ensimmäisessä pelissä. Ei ole mikään harvinaisuus nähdä Dogmeatin liikkuvan taistelussa pitkiä matkoja ja iskevän 5-6 kertaa vuoronsa aikana. Koiralle voi myös antaa erillisiä taistelukäskyjä kuten kelle tahansa NPC-hahmolle.

Dogmeat ei voi käyttää aseita, varusteita tai suojia. Pelaaja voi kuitenkin käyttää stimpackia parantamaan Dogmeatin.

Fallout 3:n Dogmeat Muokkaa

Dogmeatin löytää Scrapyardista, joka sijaitsee etelään Minefieldistä. Dogmeat on yksi harvoista Fallout 3:n kumppaneista, jotka liittyvät pelaajan mukaan tämän karmatasosta riippumatta.

Dogmeat saattaa myös ilmestyä pelaajalle sattumanvaraisessa kohtaamisessa (random encounter); näin tapahtuu, mikäli pelaaja on onnistunut jotenkin sivuuttamaan Scarpyardin tapaamatta Dogmeatia. Tällaisessa tapauksessa koira luultavammin ilmestyy, kun pelaaja taistelee ylivoimaisia vastustajia vastaan.

Tavaroiden noutaminen Muokkaa

Dogmeat voidaan komentaa noutamaan tavaroita, kuten ammuksia, huumausaineita, ruokaa tai aseita. Koira pystyy noutamaan näitä jopa lukkojen takaa.

Taistelu Muokkaa

Jos lähistöllä on vihollisia, Dogmeat alkaa murista. Koiran prioriteetti on pelissä asetettu pelaajan vastaavaa korkeammalle. Tämä tarkoittaa, että Dogmeat on "tärkeämpi" kohde vihollisille, jolloin ne hyökkäävät ensisijaisesti koiran kimppuun.

Dogmeat on nopeampi kuin useimmat ihmiset ja pystyy juoksemaan karkuun lähteneet vastustajat kiinni.

Taustaa Muokkaa

  • Fallout 3:sen Dogmeat polveutuu pelin tekijöiden mukaan aiemmissa versioissa esiintyneestä koirakumppanista, jonka nimi on myös Dogmeat.
  • Dogmeat on viittaus elokuviin Mad Max 2 sekä A Boy And His Dog.
  • Dogmeatillä on eriväriset silmät.
  • Jos Fallout 3:ssa Dogmeatin jättää Megatonin sisälle odottamaan ja sitten räjäyttää kaupungin, Dogmeat odottaa kaupungin raunioilla.
  • Dogmeat on rodultaan Australiankarjakoira.
  • Karmalla ei ole vaikutusta Dogmeatin kohtaamiseen tai joukkoon liittymiseen.
  • Alkuperäinen Dogmeat esiintyy vain kahdessa ensimmäisessä Falloutissa.
  • Jos Dogmeat kuolee Fallout 3:ssa, sen sisältä löytyy dogmeat (koiran lihaa) kuten kaikilta muiltakin koirilta.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki