FANDOM

Deathclaw Sanctuary.jpg

Deathclaw Sanctuary

Tiedosto:Deathclaw Sanctuary" loc.jpg

Deathclaw Sanctuary, joka sijaitsee Capital Wastelandin luoteisosassa, on yksi vaarallisimmista paikoista Fallout 3:sessa. Kuten nimestä voi päätellä, se toimii pesäpaikkana deathclaweille. Yhtä lailla kuvaavasti englannin "sanctuary" tarkoittaa suojapaikkaa tai pyhättöä.

Kuvaus Muokkaa

Deathclaw Sanctuary koostuu yhdestä laajasta luolasta, jossa on useampi ruumiskasa ja kaksi suurta verilammikkoa. Luolan hämäryys, sokkeloisuus, esteet ja asukit tekevät siitä hyvin vaarallisen ja haasteellisen kohteen.

Ulkotilat Muokkaa

Luolan ulkopuolella on pieni ulkonema jossa on useita luurankoja. Pidemmällä on rotkon ylittävä silta. Kaksi keskimääräistä pienempää deathclawia partioi luolan sisäänkäyntiä. Oikeasta suunnasta lähestyttäessä on mahdollista aikaansaada satunnainen tapahtuma.

Waters of Life-tehtävän jälkeen Enclaven leiri ilmaantuu läheiselle kielekkeelle koilliseen sisäänkäynnistä. Yleensä "leiri" sisältää teslasotilaan, tiedemiehen sekä mahdollisesti deathclawin (joka on Enclaven palveluksessa mielenhallintalaitteen avulla, Broken Steel). Niin ikään siellä voi olla Enclave Hellfire Trooper

Pelaajahahmon matkatessa Sanctuaryyn länsisuunnasta tämä saattaa tipahtaa rotkoon, jota on vaikea havaita kivien suojasta.

Sisätilat Muokkaa

Luolan sisätila on pimeä ja sokkeloinen. Sanctuary toimii pesäpaikkana kuudesta kahteentoista deathclawille. Luola on myös ruumiskasoistaan päätellen petojen varastointipaikka. Edellä mainitut kasat koostuvat silvotuista ruumiista ja ruumiinkappaleista joiden joukossa on muutamia wastelandereita, raidereita, palkkasotureita ja mätäneviä brahmineita. Useat näistä ruumiista sisältävät hyvin ryöstösaalista.

Waters of Life Muokkaa

Enclave saapuu Waters of Life -tehtävän aikana alueelle, ja ryhmä sotilaita lähetetään luolaan tutkimusretkelle. Mikäli pelaaja ei ole puhdistanut luolaa deathclaweista juuri ennen tätä, kyseinen retkikunta ei selviydy hengissä seikkailustaan. Myös aiemmin mainittu Enclave-leiri ilmaantuu näihin aikoihin.

Merkittävää ryöstösaalista Muokkaa

Ulkotilat Muokkaa

Sisätilat Muokkaa

  • Bobblehead - Endurance löytyy mennessä suoraan kohti etelää luolan sisäänkäynniltä. Bobblehead on pienellä jalustalla, heti ruumiskasan ja mätänevän brahmin-raadon lähettyvillä.
  • Nikola Tesla and You, Nuka-Cola Quantum ja Mini Nuke löytyvät läheltä bobbleheadia.
  • Vengeance, erikoisversio tavallisesta Gatling Laserista, löytyy kauempaa luolan kaakkoisosista laajan verilammen lähettyviltä.
  • Jack, erikoisversio ripperistä, on mahdollista löytää kuolleen Enclave-upseerin ruumiista luolan eteläosista. "Jack" on saatavilla vasta Waters of Life -tehtävän jälkeen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki