FANDOM

Deathclaw -ISO-.png

Tavallinen deathclaw Fallout 3:sessa.

Deathclawit (suom. Kuolemankynsi) ovat erittäin suuria, ketteriä ja voimakkaita mutantteja, jotka luotiin geenitekniikan avulla sekoittamalla jacksoninkameleonttien DNA:ta muiden lajien kanssa. Yhdysvaltain hallitus kehitti deathclawit ennen Suurta sotaa korvaamaan ihmiset lähitaisteluissa. Suuri koko, terävät kynnet ja mittaamaton nopeus tekevät deathclawista todella vaarallisen. Kokemattoman tai huonosti aseistautuneen hahmon mahdollisuudet deathclawia vastaan ovat yleensä mitättömät. Lisäksi deathclawit liikkuvat usein laumoissa, mikä lisää niiden vaarallisuutta.

Deathclaweja esiintyy kaikissa Fallout-sarjan peleissä.

VariaatioitaMuokkaa

Young Deathclawit ovat nimensä mukaisesti deathclawien jälkasvua. Verrattuna aikuisiin ne ovat pienempiä, hitaampia ja heikompia, mutta voivat silti olla hyvin vaikeita vastustajia pienitasoisille pelaajille.

Esiintyy peleissä: Fallout: New Vegas, Fallout: Brotherhood of Steel.

Blind Deatchlawit ovat variantteja Mojaven autiomaassa ja niitä esiintyy sekä aikuisina ja vauvoina. Vaikka ne ovat sokeita, ne omaavat erittäin hyvän kuulon; täten niillä on parempi havaintokyky (Perception) kuin normaaleilla deatchlaweilla. Tämä tekee niitä kohti lähestymisestä huomaamatta todella hankalaa, ellei mahdotonta

Esiintyy peleissä: Fallout: New Vegas

Baby Deathclaw on deathclaweista kaikkein nuorin, pienin, hitain ja heikoin. Ne ovat suunnilleen yhtä kestäviä kuin tavallinen supermutantti, eivätkä tee mainittavan suurta vahinkoa. Baby deathclawit eivät ole vielä siinä iässä, että niillä olisi minkään sortin kykyä huolehtia itsestään, minkä takia ne seuraavatkin aina emoaan.

Esiintyy peleissä: Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas, Fallout Tactics, Fallout: Brotherhood of Steel.

Deathclaw Mother, deathclaw-emo, on vaarallisempi versio normaalista deathclawista. Ne ovat isompia, vahvempia, ja erittäin nopeita. Emot erottaa urospuolisista deathclaweista niiden tummansinertävästä ihonväristä, piikikkäästä hännästä ja taaksepäin sojottavista sarvista.

Esiintyy peleissä: Fallout, Fallout 2, Fallout: New Vegas, Fallout Tactics

Deathclaw Alpha Male eli alfauros, on isompi, vahvempi, nopeampi ja kestävämpi kuin normaali deathclaw.  Verrattuna tavallisiin daethclaweihin alfaurosten iho on paljon tummempi ja niiden sarvet huomattavasti kookkaammat. Alfauroksia voi löytää samoista paikoista kuin emojakin.

Esiintyy peleissä: Fallout: New Vegas

Legendary Deathclaw on Mojaven autiomaan vaarallisimpia vihollisia. Se on normaalia deathclawia voimakkaampi ja nopeampi, ja alfaurosta kestävämpi. Vain yksi tällainen variaatio esiintyy Fallout: New Vegasissa, ja sen löytää Dead Wind Cavernista muiden deathclawien seurasta.

Esiintyy peleissä: Fallout: New Vegas

Irradiated Deathclaw on normaali deathclaw, joka normaalin vahigon lisäksi aiheuttaa radioaktiivista säteilyä. Esiintyy vain New Vegasin Lonesome Road -lisäosassa.

BiologiaMuokkaa

Deathclawit ovat hyvin nopeita ja juoksevat helposti sadan metrin matkan muutamassa sekunnissa. Deathclaweja voidaan hidastaa merkittävästi ampumalla tikkapyssyllä eli Dart Gun:lla, joka vammauttaa jalat ja kädet, tehden äkkirynnäkön mahdottomaksi.

Deathclaw -ISO-.png
Deathclaw Fallout 3:ssa.

InventaarioMuokkaa

Ulkonäkö Aseet Muut tavarat Kuolleena
- - - Deathclaw Hand

HuomioitaMuokkaa

  • Broken Steel -lisäosassa deathclaweja syntyy pelialueelle entistä useammin. Pelaaja saa myös Broken Steelissä erään tehtävän mukana Deathclaw Control Scramblerin, jolla voi hallita Enclavejen deathclaweja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki