FANDOM

Bottle caps (pullonkorkit) toimivat valuuttana Falloutissa, Fallout 3:ssa, Fallout: Brotherhood of Steelissä ja Fallout: New Vegasissa.

Fallout Muokkaa

Hubin kauppiaat alkoivat ensimmäisinä käyttää pullonkorkkeja valuuttana. Pullonkorkkien käyttö valuuttana johtui luultavasti siitä, että niiden väärentäminen oli vaikeaa, sillä tekniikka jolla oltiin valmistettu ja maalattu pullonkorkkeja ennen suurta sotaa oli tuhoutunut. Toisena syynä oli varmaan se, että pullonkorkkeja on jäljellä rajoitetusti, joten ne säilyttävät hyvin arvonsa. Hubin kauppiaiden myötä korkkeja kutsuttiin myös "hubbuckeiksi" (hubbucks).

Fallout 2 Muokkaa

Pullonkorkkeja käytetään vain Broken Hillsin alueella, muualla on käytössä normaali kolikkovaluutta.

Fallout 3 Muokkaa

Itärannikolla pullonkorkit ovat ainoa käypä valuutta. Pullonkorkkien lisäksi raunioista on mahdollista löytää ennen sotaa käytettyä paperirahaa, jota voi myydä eteenpäin kauppiaille. Pullonkorkit ovat myös yksi tärkeimmistä osista pullonkorkkimiinan valmistuksessa.

Fallout: Brotherhood of SteelMuokkaa

Tavallisten korkkien lisäksi käytössä ovat myös Bawls-juomapullosta saatavat pullonkorkit, joiden yksittäisarvo on 50 tavallista pullonkorkkia.

Fallout: New Vegas Muokkaa

  • Pullonkorkit ovat yksi useista valuuttavaihtoehdoista, joskin kaikkein eniten käytetty.
  • NCR on yrittänyt vaihtaa pullonkorkit vanhaksi setelirahaksi, setelin pienemmän arvon takia tämä prosessi ei edisty nopeasti.
  • Pullonkorkeista hieman eroavat "Tähti" -pullonkorkitit ovat keräilyesineitä, jotka legendan mukaan antavat suuren vaurauden.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki