FANDOM

Bloatfly (bloat = pöhöttynyt, fly = kärpänen) on yleinen Capital Wastelandin alueella tavattava mutanttituhoeläin. Ulkonäöltään se muistuttaa ylisuurta raatokärpästä. Bloatfly on varsin heikko, ja sen hyökkäyksiä on helppo väistellä, mistä syystä se on aloitteleville pelaajille mainio kohde tuhottavaksi ja kokemuspisteiden kartuttamiseksi.

KäyttäytyminenMuokkaa

Bloatfly on kokoonsa nähden hyvin aggressiivinen ja hyökkää sumeilematta itseään vahvempia olentoja vastaan. Se hyökkää kohteidensa kimppuun pitkältä kantamalta ampumalla takaruumistaan piikikkäitä toukkia näiden päälle. Toukkien lukumäärä on ilmeisesti loppumaton, joten bloatfly jatkaa hyökkäystään jääräpäisesti ellei sitä tuhota tai pystytä karistamaan kannoilta. Hyökätessään nämä kärpäset päästävät korkean kirkaisun, mutta matkaaja joka on yli kolmen metrin säteellä olennosta ei pysty kuulemaan tätä ääntä. Yksittäinen bloatfly ei pysty aiheuttamaan mittavaa vahinkoa, mutta suuremmissa parvissa voivat olla jopa hengenvaaraksi heikoille matkaajille.

Tyypillisesti bloatflyt elävät pienissä, noin kahden-neljän kärpäsen ryhmissä, mutta myös yksittäiset kärpäset ovat yleisiä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki