FANDOM

Alien Blaster ("Muukalaisräjäytin") on pelin voimakkain pienase.

Tietoa Muokkaa

Alien Blaster on pieni muukalaisten energia-ase ja sen voi löytää Falloutista, Fallout 2:sta ja Fallout 3:sta.

FO3 weapon
Alien Blaster
250x250px
Taito: energia aseet
Vahinko: 100
Kriit. % kerroin: 1
Kriit. Vahinko: 100
Panos tyyppi: Alien Power Cell
Panoksia per laukaus: 1
Kapasiteetti: 10
Tulinopeus: rof?
# panoksia: 1
Hajonta: sprd?
Action Points: 20
Tavaran HP: 500
Paino: 2
Arvo: 500
Tehtävät: -
base id: 00004322

Fallout 3:ssa Alien Blaster on yksi pelin tehokkaimmista aseista, koska kriittinen osuma on taattu. Vihollisen voi kaataa yhdellä tarkasti tähdätyllä pääosumalla. Alien Blaster käyttää Alien Power Cellejä ammuksinaan. Niiden määrä on erittäin rajallinen ja vähäinen, joten asetta kannattaa käyttää vain harkitusti.

Löytöpaikat Muokkaa

  • Alien Blasterin voi löytää kuolleen alienin vierestä. Paikka sijaitsee pohjoiseen MDPL-13 Voimalasta, luoteeseen Greener Pastures Disposal Siteltä. Paikkaa lähestyttäessä Pip-Boy kaappaa erityisen radiosignaalin, ja säteilylukemat alkavat nousta. UFON:n törmäyspaikalta löytyy aseen lisäksi myös 120 Alien Power Celliä.
  • Broken Steel -lisäosan ladanneet pelaajat voivat löytää Alien Blasterin myös Adams Air Force Basestä. Sitä pidetään varastossa lukon (Hard) takana Enclaven Mobile Crawlerissa. Siellä on myös Alien Power Cellejä ammuslaatikoissa (kussakin on 9 kappaletta ammuksia; Scrounger -lisäedulla ammuksia löytää 20 kappaletta). Myös varastomestarilla (Armory Master) on jonkin verran Alien Power Cellejä. On mahdollista, että Armory Master, Security Officer tai joku Enclave Squad Sigmasta ottaa aseen ennen kuin pelaaja pääsee varastoon.

KorjausmahdollisuudetMuokkaa

  • Caravan Merchantit voivat korjata Alien Blasterin.
  • Adams Air Force Basesta löytynyttä Alien Blasteria voi myös käyttää alkuperäisen Alien Blasterin korjaamiseen.
  • Haley's Hardware glitchin käyttö (vain Point Lookout-lisäosan ladanneet)
  • Alien Epoxy (vain Mothership Zeta-lisäosan ladanneet)

HuomioitaMuokkaa

  • On tärkeää huomata että tämä tehokas ase rikkoutuu nopeasti (syynä saattaa olla sen raju tulo Maahan) ja on sen jälkeen hyödytön. Asetta kannattaa siten käyttää pääasiassa V.A.T.S.:issa tai ammuttaessa tarkkoja pääosumia.
  • Tällä aseella on tapana sulattaa viholliset tuhkaksi kriittisellä osumalla. Ainoa ero tässä sulamisprosessissa muihin laseraseisiin on että sulamisessa tulee sinistä tuhkaa kun taas muissa laseraseissa punaista.
  • Alien blasterilla on 100% kriittisen iskun mahdollisuus ja sen minimi vahinko on 100 + kriittinen isku (100)(ilman perkkejä tai addiktioita).
  • Satunnainen kohtaamisessa (random event) on mahdollista saada Firelance. Jos sen jättää maahan, jokin NPC, kuten Raider, saattaa ottaa Firelancen maasta.
  • Lisää Alien Power Cellejä löytyy Fort Independencen alemmista kerroksista lähellä Miss Launcheria.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki